01. Algemeen

Op onze kleinschalige locatie hebben we ervoor gekozen om het onderwijskundig proces aan te sturen in drie teams. Een team voor klas 1, 2 en 3, een team voor klas 4 en 5 havo en een team voor 4, 5 en 6 vwo. Deze teams werken onderling nauw samen. 

Elke klas heeft een mentor. De mentor begeleidt de klas en de individuele leerling sociaal-emotioneel. Elke leerling heeft in klas 1 t/m klas 3, wekelijks planuren waarin gewerkt wordt aan de planning van het schoolwerk en de studievaardigheden die nodig zijn voor gepersonaliseerd onderwijs. 

Daarnaast heeft iedere leerling een eigen coach. Deze bespreekt samen met de leerling wekelijks de leervorderingen en kijkt of het leer- en maakwerk op de juiste wijze wordt gepland. Er zijn coachuren opgenomen in het rooster. 

De gemaakte afspraken tijdens een coachgesprek en opmerkingen van docenten, leerling, mentor en ouders worden bijgehouden in magister. Voor de planning van hun werk gebruiken de leerlingen een speciale agenda: “De Plenda”. Deze plenda krijgt iedere leerling van school en wordt elke dag door de leerling meegenomen. Daarnaast kunnen de leerlingen ook gebruik maken van de online "plenda route”. Via deze tool hebben leerlingen toegang tot lessen die hen helpen met het plannen, basisvaardigheden en leren leren.